Pokud si chcete z návštěvy Poohří odvézt něco typického, hledejte na výrobcích logo „POOHŘÍ Regionální produkt®“.
Regionální značky si během posledních let získaly značnou oblibu a jsou jednou z cest, jak zviditelnit konkrétní region prostřednictvím nabídky lokálních produktů, specifických zážitků nebo služeb. Ochrannou ruku nad regionálním značením drží Asociace regionálních značek, která v současnosti sdružuje 26 regionálních značek. V rámci každého zapojeného regionu působí regionální koordinátor, který zajišťuje správu značky, komunikuje s lokálními výrobci, aktivně vyhledává i přijímá návrhy produktů a služeb, které by mohly v budoucnosti nést značení „regionální produkt“.
Regionální značka podporuje jednak místní identitu, tradiční řemesla oblasti, místní podnikatele, jednak je pro turisty a návštěvníky jistou zárukou kvality výrobků a služeb. Výrobky a služby musí splňovat určitá kritéria – místní původ není jedinou podmínkou, důležitá je kvalita, šetrnost k životnímu prostředí a jedinečnost. Značku „Regionální produkt POOHŘÍ“ uděluje Destinační agentura Dolní Poohří zejména řemeslným a zemědělským výrobkům, dále potom specifickým službám a zážitkům, se kterými se lze v Poohří setkat.
Mezi regionální produkty patří např. Pivo Chalupník a Pivo ZLoun, Koštické destiláty, likéry a pálenky nebo Lubenecké vitráže a Létající kameny a výrobky z opuky.
Za certifikovaným zážitkem lze vyrazit např. do Chmelařského muzea Žatec nebo do do Kynšperského pivovaru, kde nabízejí komentované degustační prohlídky, zajímavé je i Kdoulování na mlýně v Brlohu (výroba marmelád a dalších produktů z kdoulí).
Více informací naleznete také v tomto článku.